ökológiai-kéznyom kompetencia nagystratégia természet elemezzük innováció bemutatjuk város teronauta lifelong learning ESG SDGs fenntarthatóság biztonság Safegreen

Szolgáltatások

Fenntarthatósági edukálás


Az Európai Unió dokumentumai értelmében a 21. században az oktatásnak az a feladata, hogy a gyermekkortól kezdve egész életen át segítsen mindenkit abban, hogy bővülő ismereteket szerezhessen a világról, másokról és önmagáról. Ezt az oktatási folytonosságot, amely végigkíséri az egész életet, ugyanakkor a társadalmi dimenziókat is figyelembe veszi, az Európai Bizottság egész életen át tartó tanulásnak nevezte el (lifelong learning). A tanulásnak ez a módja magában foglalja az egyéni és szociális fejlődés minden formáját és színhelyét – formálisan az iskolákban, a szakképzési, a felsőoktatási és a felnőttképzési intézményekben, illetve informálisan otthon, a munkahelyen és a közösségben.

Az ESG (Environmental, Social, Governance) elvárások egyre hangsúlyosabban jelennek meg az élethosszig tartó tanulás (lifelong learning) folyamatában, különösen a vállalati és közszolgálati szektorban.  

A Safegreen edukációs módszere (Ariel' R-E-L) szorosan kapcsolódik lifelong learning folyamatához, különösen pedig a tudásmenedzsmenthez, 

mert akár egy kisebb vállalkozáson/önkormányzaton belül felépíthető a még fel nem fedett tudás feltárására, ahol a témában jártas szakemberek készítik el a modulok szakmai tartalmát. Így a tudás már nem egy-egy  egyén sajátja, hanem a közösség innovációjává válik. A tudásmenedzsment ebben az értelemben egy koncepció, mely alapján egy közösség teljes spektrumában összegyűjtjük, rendszerezzük, megosztjuk és elemezzük a szervezeten belüli egyéni és csoportos tudást oly módon, hogy az így közvetlenül befolyásolja a teljesítményt. Ez az a folyamat, amin keresztül a szervezet értéket tud teremteni szellemi és tudásalapú eszközeiből.  

Tovább olvasok>


Az Ariel'(R-E-L) módszerű edukálás ökológiai kéznyomának jellemzői:







  • Erőforrás-hatékonyság Az Ariel lehetővé teszi a tudásanyagok gyors és költséghatékony előállítását, csökkentve ezzel az azokhoz szükséges erőforrásokat és energiát.

  • Papírmentesség Az online tudásanyagok használata csökkenti a papírfelhasználást, ami hozzájárul az erdők megőrzéséhez és a hulladéktermelés csökkentéséhez.

  • Rugalmasság Az Ariel lehetővé teszi a résztvevők számára, hogy saját tempójukban, self-paced haladjanak a modulokkal, csökkentve ezzel az utazási igényt és az ezzel járó környezeti terhelést.

  • Frissíthetőség A digitális tudásanyagok könnyen frissíthetők és naprakészen tarthatók, ami kiváltja az újranyomtatás szükségességét.

  • Globális elérhetőség Az Ariel lehetővé teszi a tudás széles körű terjesztését, ami hozzájárulhat a fenntarthatósági ismeretek globális elterjedéséhez és a fenntartható gyakorlatok népszerűsítéséhez.